اسپرسو خوش طعم در اسپرسوساز

شنبه 7 اسفند 1400
19:13
محمد ایرانی
 اسپرسو خوش طعم در اسپرسوساز

اسپرسو با روش و دستگاهای متفاوتی تهیه می‌شود. بیشتر مردم برای تهیه اسپرسو از دستگاه های خانگی استفاده می‌کنند. روش های مختلفی برای طعم دهی و خوش طعم کردن اسپرسو وجود دارد. البته رعایت طرز تهیه اصولی اسپرسو نیز در طعم نهایی نوشیدنی تاثیر بسیار زیادی دارد. برای آنکه اسپرسو خوش طعم در اسپرسوساز خانگی در آی پی امداد خود تهیه کنید در این مقاله نکاتی ذکر شده که با انجام آنها می‌توانید یک اسپرسو حرفه ای برای خود درست کنید.

انتخاب دستگاه اسپرسوساز مناسب

اولین قدم برای تهیه یک اسپرسو خوش طعم داشتن یک اسپرسو ساز عالی است.اسپرسوسازهای زیادی در بازار وود دارد شما باید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب نمایید. اگر مواد اولیه خیلی عالی داشته باشید و مراحل تهیه اسپرسو را هم رعایت کنید اما دستگاه مناسبی نداشته باشید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. البته در نظر داشته باشید که ارزان بودن اسپرسوساز نشان دهنده بی کیفیت بودن آن نیست.

استفاده از کپسول اسپرسو

تقریبا اکثر اسپرسوسازهای جدید قابلیت استفاده از کپسول یا پد قهوه را دارند. استفاده کردن از کپسول قهوه تهیه یک اسپرسو خوش طعم را برای شما آسان می‌کند.

دمای آب اسپرسو

برای تهیه هر نوع اسپرسو و یا قهوه دمای آب نقش بسیار مهمی در کیفیت نوشیدنی شما دارد. تمامی دستگاه های اسپرسوساز قابلیت همسان سازی دمای هد گروپ را ندارند. به طور کلی برای تهیه قوه با درجه‌ی تفت لایت دما باید بین 93الی 95 درجه سانتی گراد باشد و برای قهوه تفت دارک دما باید تقریبا 90 درجه باشد.

مقدار پودر قهوه

به طور معمول حدود 14 الی 22 گرم پودر قهوه در داخل سبد پورتافیلتر ریخته میشود این میزان از پودر قهوه بستگی به میزان غلظت و اندازه ی سبد شما دارد. به طور مثال اگر بیش از اندازه پودر قهوه بریزید پورتافیلتر به درستی در جای خود قرار نمی‌گیرد و از طرفی دیگر اگر کمتر از حد استاندارد بریزید نوشیدنی شما رقیق و بی کیفیت خواهد شد.

تمپ کردن پودر قهوه

تمپ یا همان فشرده سازی پودر قهوه درون پورتافیلتر نیز در کیفیت نوشیدنی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در بین ذرات قهوه پودر شده هوای زیادی وجود دارد. این هوا و پف باعث می‌شود که عبور آب به خوبی انجام نشود در نتیجه در کیفیت نوشیدنی تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر چند که خود دستگاه اسپرسو ساز تمپ کردن را با فشار بیشتری انجام میدهید اما شما از انجام این مرحله کوتاهی نکنید.

پیش تزریق قهوه

پیش تزریق به اولین تماس آب با قهوه گفته می‌شود و یک مرحله بسیار مهم در تهیه اسپرسو است که حدودا 3 الی 10 ثانیه طول می‌کشد. معمولا دستگاه های اسپرسو ساز به طور خودکار مقداری از آب را برروی پودر قهوه میریزند تا خیس شود. البته در برخی از اسپرسوسازهای جدی این کار توسط محفظه تزریق انجام می‌شود و در برخی از دستگاه های دیگر این کار باید به صورت دستی انجام شود.

اگر اسپرسوساز بوش داری و دیگر امکان تهیه اسپرسو ندارید، سریعا با نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز بوش در آی پی امداد تماس بگیرید، تا مشکل شما را برطرف نمایند.

نکته های مهم در تهیه اسپرسو خوش طعم

بهتر است قبل از ریختن اسپرسو داخل فنجان ابتدا فنجان را با آب گرم بشویید تا پس از ریخته شدن قهوه در داخل آن نوشیدنی شما سرد نشود.

برای آنکه اسپرسو شما خامه بیشتری داشته باشد میتوانید قهوه را دوبار آسیاب کنید.

اگر میخواهید تلخی اسپرسو شما کمتر باشد بهتر است دانه های قهوه را کمی درشت تر آسیاب نمایید.

اگر دانه های قهوه از قبل در فیلتر باقی مانده باشند طعم اسپرسو را خراب می‌کنند بنابراین هر بار قبل از تهیه اسپرسو از تمیز بودن فیلتر اطیمنان حاصل نمایید.

برای طعم دار کردن اسپرسوی خود از دارچین نیز استفاده کنید.

قهوه با طعم هل

هل یکی از طعم دهنده های قهوه است که به خاطر طعم خاص آن طرفداران زیادی دارد. این ادویه خواص زیادی دارد و دارای منابع معدنی زیادی است. برای آنکه نوشیدنی شما طعم هل بگیرد کافیست که مقدار خیلی کمی از آن را در داخل پودر قهوه بریزید.

منبع: https://ipemdad.com/


[ بازدید : 12 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین اطلاعات حوزه تعمیرات لوازم خانگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]