شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

بهترین اطلاعات حوزه تعمیرات لوازم خانگی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

چرا ماکروفر جرقه می زند

اگر برای شما همپیش آمده که در زمان استفاده از ماکروفر، جرقه هایی را از دستگاه مشاهده کرده اید و از خود پرسیده اید که چرا ماکروفر جرقه می زند، این مطلب را از دست ندهید. در ادامهدلایل جرقه زدن ماکروفر را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست

· چرا ماکروفر جرقه می زند؟

· بررسی 6 دلیل جرقه زدن ماکروفر

· از بین رفتن عایق بدنه مایکروفر

· خرابی ورق میکا

· خرابی لامپ مگنترون ماکروویو

· خرابی در سه پایه فلزی

· قرار دادن فلزات در ماکروفر

· سوختن دیود

· روش های پیشگیری از جرقه زدن ماکروفر

چرا ماکروفر جرقه می زند؟

مشکل جرقه زدن ماکروویو، از جلمه مشکلات رایج این دستگاه محسوب می شود که امکان دارد در صورت عدم استفاده ناصحیح، به وجود آید. از این رو اگر به دنبال دلیل جرقه زدن مایکروفر خود هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ادامه 6 دلیل ایجاد جرقه در ماکروفر را برای شما شرح داده ایم.

حتما روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://ipemdad.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%b1-%d8%af%d9%84%d9%88%d9%86%da%af%db%8c/

بررسی 6 دلیل جرقه زدن ماکروفر

به طور کلی 6 دلیل برای جرقه زدن ماکروفر وجود دارد کهدر ادامه آن ها را نام برده ایم:

1. وجود فلزات در ماکروفر

2. از بین رفتن عایق دیواره مایکروفر

3. خرابی ورق میکا ماکروویو

4. خراب شدن سه پایه فلزی

5. سوختن دیود

6. خرابی لامپ مگنترون

از بین رفتن عایق بدنه مایکروفر

از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد جرقه در ماکروویو می شود، از بین رفتن و پوسیدگی رنگ دیواره داخلی دستگاه می باشد. زمانی که عایق دیواره مایکروفر از بین می رود،اشعه های ماکروفر به دیواره بدون عایق برخورد نموده و باعث به وجود آمدن جرقه در ماکروفر می شود.

خرابی ورق میکا

صفحه ای که به روی دیواره ماکروفر تعبیه شده است، وظیفه همسو کردن امواج و متمرکز کردن گرما برای پخت مواد غذایی را بر عهده دارد. همین طور اورق میکا وظیفه دارد تا از لامپ مگنترونمحافظت نموده و مانع از ورود مواد غذایی به داخل آن شود. خرابی این پوشش که با نام صفحه میکا یا ورق میکا شناخته می شود، می تواند دلیل جرقه زدن ماکروفر شما باشد.

خرابی لامپ مگنترون ماکروویو

در صورتی که لامپ مگنترون آسیب ببیند، آنتن و صفحه میکا دستگاه دچار آسیب شده و دلیل برای ایجاد جرقه در داخل ماکروویو به شمار می آیند. در صورتی که در زمان مناسب برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام نکنید، می تواند منجر به آتش سوزی شود.

خرابی در سه پایه فلزی

برخی از ماکروفر ها دارای سه پایه فلزی هستند که از آن به منظور قرار دادن ظروف و یا مواد غذایی استفاده می شود. این سه پایه بیش تر برای پخت کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی کهاین سه پایه دچار آسیب شود، می تواند در داخل ماکروفر جرقه ایجاد کند. در زمان استفاده از آن توجه کنید که عایق پلاستیکی سر پایه هااز بین نرفته باشد.

قرار دادن فلزات در ماکروفر

یکی ازعوامل اصلی جرقه زدن مایکروفر، وجود فلزات و استفاده از ظروف فلزی در داخل دستگاه می باشد.این امکان وجود دارد که به دلیل بی دقتی، قاشق و یا چنگال در داخل ظرف جا بماند. همین طور استفاده از ظروفچینی که خطوط طلایی دارند، می تواند باعث ایجاد جرقه در ماکروفر شود. بهتر است از قرار دادن هر گونه فلزات در داخل ماکروفر به شدت خودداری کنید.

سوختن دیود

سوختن دیود یکی از دلایلی است که می تواندباعث جرقه زدن ماکروفر شود. این قطعه وظیفه دارد تا توان خروجی ترانسفورماتور AC به DC را انجام دهد.اگر دیود در ولتاژ های بالا دچار خرابی و یا سوختگی شود، در ماکروفر جرقه ایجاد می شود.

روش های پیشگیری از جرقه زدن ماکروفر

با توجه به مواردی که پیش تر گفته شد، بهتر است با استفاده صحیح از ماکروفر آشنا باشید و رعایت موارد زیر را به منظور جلوگیری از جرقه زدن ماکروفر رعایت نمایید:

· از عدم وجود هر گونه فلزات در داخل ماکروفر اطمینان خاطر کسب کنید.

· حتما سلامت صفحه میکا را بررسی کنید.

· عایق های بدنه ماکروفر را بررسی کنید تا دچار مشکلن شده باشد.

· سلامت دیود را مورد بررسی قرار دهید.

· سه پایه فلزی را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

منبع: تعمیرکار ماکروفر در آی پی امداد

اسپرسو خوش طعم در اسپرسوساز

اسپرسو با روش و دستگاهای متفاوتی تهیه می‌شود. بیشتر مردم برای تهیه اسپرسو از دستگاه های خانگی استفاده می‌کنند. روش های مختلفی برای طعم دهی و خوش طعم کردن اسپرسو وجود دارد. البته رعایت طرز تهیه اصولی اسپرسو نیز در طعم نهایی نوشیدنی تاثیر بسیار زیادی دارد. برای آنکه اسپرسو خوش طعم در اسپرسوساز خانگی در آی پی امداد خود تهیه کنید در این مقاله نکاتی ذکر شده که با انجام آنها می‌توانید یک اسپرسو حرفه ای برای خود درست کنید.

انتخاب دستگاه اسپرسوساز مناسب

اولین قدم برای تهیه یک اسپرسو خوش طعم داشتن یک اسپرسو ساز عالی است.اسپرسوسازهای زیادی در بازار وود دارد شما باید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب نمایید. اگر مواد اولیه خیلی عالی داشته باشید و مراحل تهیه اسپرسو را هم رعایت کنید اما دستگاه مناسبی نداشته باشید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. البته در نظر داشته باشید که ارزان بودن اسپرسوساز نشان دهنده بی کیفیت بودن آن نیست.

استفاده از کپسول اسپرسو

تقریبا اکثر اسپرسوسازهای جدید قابلیت استفاده از کپسول یا پد قهوه را دارند. استفاده کردن از کپسول قهوه تهیه یک اسپرسو خوش طعم را برای شما آسان می‌کند.

دمای آب اسپرسو

برای تهیه هر نوع اسپرسو و یا قهوه دمای آب نقش بسیار مهمی در کیفیت نوشیدنی شما دارد. تمامی دستگاه های اسپرسوساز قابلیت همسان سازی دمای هد گروپ را ندارند. به طور کلی برای تهیه قوه با درجه‌ی تفت لایت دما باید بین 93الی 95 درجه سانتی گراد باشد و برای قهوه تفت دارک دما باید تقریبا 90 درجه باشد.

مقدار پودر قهوه

به طور معمول حدود 14 الی 22 گرم پودر قهوه در داخل سبد پورتافیلتر ریخته میشود این میزان از پودر قهوه بستگی به میزان غلظت و اندازه ی سبد شما دارد. به طور مثال اگر بیش از اندازه پودر قهوه بریزید پورتافیلتر به درستی در جای خود قرار نمی‌گیرد و از طرفی دیگر اگر کمتر از حد استاندارد بریزید نوشیدنی شما رقیق و بی کیفیت خواهد شد.

تمپ کردن پودر قهوه

تمپ یا همان فشرده سازی پودر قهوه درون پورتافیلتر نیز در کیفیت نوشیدنی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در بین ذرات قهوه پودر شده هوای زیادی وجود دارد. این هوا و پف باعث می‌شود که عبور آب به خوبی انجام نشود در نتیجه در کیفیت نوشیدنی تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر چند که خود دستگاه اسپرسو ساز تمپ کردن را با فشار بیشتری انجام میدهید اما شما از انجام این مرحله کوتاهی نکنید.

پیش تزریق قهوه

پیش تزریق به اولین تماس آب با قهوه گفته می‌شود و یک مرحله بسیار مهم در تهیه اسپرسو است که حدودا 3 الی 10 ثانیه طول می‌کشد. معمولا دستگاه های اسپرسو ساز به طور خودکار مقداری از آب را برروی پودر قهوه میریزند تا خیس شود. البته در برخی از اسپرسوسازهای جدی این کار توسط محفظه تزریق انجام می‌شود و در برخی از دستگاه های دیگر این کار باید به صورت دستی انجام شود.

اگر اسپرسوساز بوش داری و دیگر امکان تهیه اسپرسو ندارید، سریعا با نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز بوش در آی پی امداد تماس بگیرید، تا مشکل شما را برطرف نمایند.

نکته های مهم در تهیه اسپرسو خوش طعم

بهتر است قبل از ریختن اسپرسو داخل فنجان ابتدا فنجان را با آب گرم بشویید تا پس از ریخته شدن قهوه در داخل آن نوشیدنی شما سرد نشود.

برای آنکه اسپرسو شما خامه بیشتری داشته باشد میتوانید قهوه را دوبار آسیاب کنید.

اگر میخواهید تلخی اسپرسو شما کمتر باشد بهتر است دانه های قهوه را کمی درشت تر آسیاب نمایید.

اگر دانه های قهوه از قبل در فیلتر باقی مانده باشند طعم اسپرسو را خراب می‌کنند بنابراین هر بار قبل از تهیه اسپرسو از تمیز بودن فیلتر اطیمنان حاصل نمایید.

برای طعم دار کردن اسپرسوی خود از دارچین نیز استفاده کنید.

قهوه با طعم هل

هل یکی از طعم دهنده های قهوه است که به خاطر طعم خاص آن طرفداران زیادی دارد. این ادویه خواص زیادی دارد و دارای منابع معدنی زیادی است. برای آنکه نوشیدنی شما طعم هل بگیرد کافیست که مقدار خیلی کمی از آن را در داخل پودر قهوه بریزید.

منبع: https://ipemdad.com/

1